سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

 تناقضاتی از گفته های موبدیار مهران غیبی(2)


 

 

 

1-جناب آقای موبد یار مهراین غیبی در نظراتشان در سایت گفت و گوی زرتشتیان در اینجا  دوستانی رو که پیرو حق هستند  رو به خواندن کتاب تاریخ جامع ادیان سفارش میکنه ...ایشون اشاره می کنه

اگر پیرو حق هستید،کتابهای تاریخ جامع ادیان از جان بایر ناس
مزدیسنا و ادب پارسی از محمد معین، زرتشت مزدیسنا و حکومت از جلال الدین آشتیانی را بخوانید.
اگر هم اهل حق نیستید که خودتان میدانید.

 

ما هم چون پیرو حق هستیم و به گفته استاد غیبی سراغ کتاب تاریخ جامع ادیان میریم.در این کتاب نوشته شده که:


«هر چند آیین زرتشت را می‌توان اصالتاً دینی توحیدی نامید، اما گویا بعد از مرگ زرتشت دو گانه‌پرستی بر این آیین غلبه کرد و اندیشة توحید که زردشت تعلیم می‌داد نیز دست‌خوش تغییراتی گردید».(بی‌ناس، جان، تاریخ جامع ادیان، ترجمه علی اصغر حکمت، انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی، چاپ پنجم، 1370، ص 468.)

 

 

موبدیار عزیز در گفتار خوش در اینجا و اینجا به تمجید از دکتر معین می پردازه ماهم  سخنی از این بزرگوار می گذاریم

مرحوم استاد داود الهامی محقق و نویسنده در مجله تخصصی کلام میگه:(اصل مقاله موجوده)

دکتر معین می گوید:" موبدان کوشش داشته اند موسس دین خود را با پیغمبران مورد قبول مسلمانان و نصاری ویهود تطبیق کنند نا هم از اهل  کتاب شمرده شوند و هم کمتر مورد طعن قرار بگیرند." (مجله تخصصی کلام اسلامی ، سال هشتم ،مسلسل 31 ، صفحه 75) (به نقل از سلطنت قباد وظهور مزدک ، ترجمه فلسفس و بیرشک 60/1)

 

دکترمعین  در کتاب تحقیقاتی خود (مزدیسنا و تاثیر آن در ادب پارسی صفحه 67) میگه: (چون در مورد زرتشت دلیلی مثبت در دست نیست باید به دلایل منفی توسل جست)

و همچنین ( زادگاه زرتشت هم موضوع اختلاف بسیار هست که همجنان لاینحل مانده هست)(همان ص 50)




ارسال توسط حامد

اسلایدر